top of page

water en opvoeden

EFFECT VAN WATER IN DE OPVOEDING .


Wat kan water nu betekenen voor de opvoeding ?!

Water als 'kunst' om het kind te begeleiden en bewust te maken van zijn eigen kunnen en kracht!

Het 'spel' kan ook een intiem moment samen geven.


Dat vraagt wat uitleg en informatie.

Water is een goede geleider. Het kan informatie en energie opslaan en dat reageert op geestelijke en emotionele processen.

De Japanner Emoto heeft onderzoek daarnaar gedaan. Tegelijkertijd gebeurde dat ook o.a. in Duitsland en de V.S.  

Het blijkt dat er, bij het spelen van klassieke muziek in het water prachtige kristallen ontstaan. De muziek van Mozart geeft een andere kristal dan b.v. Bach.

In het boek van Emoto zijn over dit verschijnsel allerlei foto's te zien.


Als je een gezonde druppel water onder de microscoop legt zijn er mooie structuur te zien is. Een druppel leidingwater echter geeft een verwrongen structuur!!

Ook staan er in het boek van Emoto 2 foto's;

- de 1ste toont vervuild water uit een Japans stuwmeer en toont geen   

    kristalstructuur

- de 2de foto toont datzelfde water NAdat er een gebed over 

    uitgesproken   werd en toont dan een prachtige kristalvorm.


Water reageert dus duidelijk op energie, op trilling. Ook gedachtes en woorden hebben een trilling.

Zo heb ik zelf het proefje gedaan met rijst in water. (ook beschreven in het boek van Emoto)

In 2 schoongemaakte glazen potjes deed ik spa blauw en wat biologische rijst.

Op ieder van hen plakte ik een papiertje.

Op het ene papiertje schreef ik 'je bent mooi'  en op het andere 'stout'.

Vervolgens zei ik dat iedere dag ook een keer tegen de 2 potjes.


En na 3 weken..........was het ene potje, met de aardige tekst, heel helder en schoon en het andere potje was troebel en stonk.!!  


Als wij ons nu realiseren dat wijzelf uit 70% water bestaan............... kunnen we ook invoelen hoe dat bij onszelf werkt. en dus ook bij onze kinderen.


In verband met opvoeden van kinderen wordt ons dan ook duidelijk om ons te realiseren wat en hoe we ze voeden; zowel met eten als met woorden en handelen. Zeker de huidige kinderen, die zo open zijn. zijn daar heel gevoelig voor.

Het is dus heeeel belangrijk dat we bewust raken van WAT en HOE we iets zeggen. Niet autoritair, maar respectvol en met liefde . Dan worden GOEDE en MOOIE  structuren aangebracht die het mensenkind gunstig beïnvloeden.. dan kunnen ze worden wie ze in essentie zijn. Woorden zijn trillingen en trillingen doen iets met water. En wij bestaan voor 70% uit water, dus.....! 

Elkaar behoeden, bewust weten WAT en HOE je iets tegen je kind zegt en realiseren wat het met je kind doet. wat je meegeeft van jezelf.


ERVARING MET KINDEREN.

Het leuke is dat kinderen zelf ook hun water positief kunnen beinvloeden door positieve energie. Zij gaan nog van nature om met de energie die  er in de kosmos en in hunzelf is en hebben daar nog toegang toe. Juist de kinderen van deze tijd hebben en doen dat gewoon als  een vanzelfsprekendheid. Zij hebben zich daar nog niet van afgesloten/afgescheiden. 


Zo kreeg ik  een paar maanden geleden van mijn kleindochter (4 jaar) een ronde onderzetter. Het was liefdevol beplakt en met haar naam beschreven. Ze gaf mij daarbij de boodschap; 'Oma als je dit onder je kussen legt kun je lekker slapen'.

Een pracht cadeau. Immers zij had met alle liefde en energie dit voor mij gemaakt. Het was pure liefdevolle energie. En het kan niet anders dan dat dat doorwerkt naar mij en dat deze liefdesenergie in mijn lichaam met 70% water komt.

Eigenlijk gebeurt dit ook als een kindje valt of een schrammetje heeft. Dan doen we er al gauw een kusje op of leggen de hand erop. Daarmee geven we ook liefde en aandacht. Ook als een soort Reiki.

De huidige kinderen staan heel open voor deze enegieen. Juist op die jonge leeftijd zijn zij er gevoelig voor. Zij kennen dat nog. Gaan wij als ouder daar nu ook meer mee om dan wordt het vanzelfsprekend. Dat betekent dat de kinderen met hun zelfgenezende krachten om kunnen blijven gaan.


ZELFHELENDE SPELLETJES met kinderen; 


 - Maak allemaal een onderzettertje. Je kunt het in een leuke natuurvorm knippen, b.v. appel, eikeltje, blaadje etc. Dit om hiermee ook de natuur te eren en energie te geven Immers je denkt aan ze( is trilling=energie) en dat is aandacht = liefde.

Vervolgens kun je er mooie dingen op tekenen zoals hartjes ,eendjes, of mooie zelfgevonden en gemaakte droogbloemen of veertjes opplakken.

Voor wie wil kan er ook woorden bijschrijven., zoals 

"liefde en dankbaarheid" (is volgens Emoto de combinatie met het hoogste trillingsniveau).  of ' innerlijk licht', 'gezondheid', 'geluk' , 'vreugde' etc.

Dan zet je de waterglazen op de onderzetters.(dan kan het water de onderzetters zien, dat is voor de allerkleinsten visueel) , houdt de handen boven het water en spreek de woorden uit. Dan nog even laten staan en na 1-2 minuten lekker drinken. Leuk om even in je mond te voelen en proeven. Wie weet smaakt het iets anders?!

Zo leren ze dat water informatie opslaat en doorgeeft.. Water is overigens  een goede geleider!


- Dit kan natuurlijk ook met sappen of eten gedaan worden. of ook met pleisters.


 - Als een kind zich niet zo lekker voelt, buikpijn heeft of ergens in het lijfje iets onprettigs voelt is het een leuk idee om samen een badge te maken. Vraag aan het kind wat het tegen die plek wil zeggen of wat het daar wil geven, b.v. warmte, kusje, geluk etc. Het kind zou zelf een tekeningetje kunnen maken zoals een hartje een bloem of waar het zelf mee komt. Deze 'badge' kun je dan s'nachts plakken op het lijfje of op de kleding bevestigen.  

Op deze manier raakt het kind vertrouwt met het zelfhelend vermogen. Bovendien is het goed om even aandacht te geven aan het 'ongemak'.

Dat de pijn er  gewoon mag zijn helpt soms al.   


Zo zijn er nog vele manieren om de kinderen meer bewust te maken van de eigen helende energie en wat ermee te doen.


Delen uit het boekje ; Lichtkinderen van Barbel Mohr.

Comments


bottom of page